Dankzij 'Flakes' een blikvanger: Drie nieuwe ontwerpen voor wedi Top Wall

Modern ontwerp voor bad en douche: De wedi Top Wall is het naadloze alternatief voor wandtegels. Er zijn nu drie nieuwe ontwerpen met een interieur van minerale materialen verkrijgbaar. Het speciale kenmerk is hier de geïntegreerde 'vlokken' – ze zijn volledig gemaakt van gerecycled materiaal. wedi zal de nieuwe oppervlakken presenteren op de BAU 2023 in München in april.

"flake white", "flake lightgrey" en "flake grey" zijn de namen van de nieuwe ontwerpen van de Top Wall – en de naam is het programma. „De vlokken worden geïntegreerd in het homogene en niet-poreuze minerale materiaal. Dit maakt de nieuwe oppervlakken een echte blikvanger bij het ontwerpen van de muren en oppervlakken van natte ruimten,” aldus Sebastian Hinze, productmanager bij wedi. Daarnaast gebruikt wedi gerecycled materiaal dat als afval wordt geproduceerd en normaal wordt afgevoerd. „Het is belangrijk voor ons om onze productie te optimaliseren in de zin van duurzaamheid – we zijn hier geslaagd.”

Eenvoudige verwerking, veel veiligheid
 de grootformaat Top Wall elementen hebben geen gewrichten nodig. Als gevolg daarvan zijn ze niet alleen een visueel hoogtepunt in de badkamer, maar ook bijzonder makkelijk te onderhouden. „Bovendien is het minerale materiaal schimmelbestendig, antibacterieel en hygiënisch, en het oppervlak is bestand tegen reinigingsmiddelen. Dit alles maakt het tot een ideaal bouwmateriaal voor moderne badkamers," vervolgt Hinze.

Met de nieuwe Top Wall Designs breidt wedi zijn oppervlakte voor badkamers en natte ruimten verder uit. Net als alle Top Wall-producten kunnen de drie 'nieuwkomers' in slechts een paar stappen worden geïnstalleerd. Ze bieden processors dus een hoge mate van veiligheid. „De designoppervlakken zijn precies afgestemd op de onderdelen van de wedi-wand en zijn bijzonder flexibel,” legt Hinze uit. Het materiaal is bijvoorbeeld volledig geverfd door: „Als het materiaal moet worden aangepast, zijn er geen lelijke snijkanten. We bieden ook een reparatieset voor kleine defecten – een groot voordeel ten opzichte van keramische oppervlakken.”

De muurelementen kunnen op een grote verscheidenheid aan substraten worden gemonteerd met de wedi 610-lijm en -afdichtmiddel. Het tijdrovende mengen van tegellijmen met lange droogtijden wordt geëlimineerd. Na het lijmen met wedi 610 kan de douche na twee uur worden gebruikt.

Bovendien zijn de Top Wall-producten ideaal voor renovatieprojecten. "Oneffenheden in de muur kunnen eenvoudig worden gecompenseerd met de bouwplaten van wedi, en de elementen van de bovenwand kunnen rechtstreeks op de bouwplaats worden gesneden en aangepast met conventionele gereedschappen," zegt Wedi productmanager Hinze.

Wedi Top Wall in een oogopslag

• Groot formaat oppervlakken, verbindingsvrij en 100% waterdicht
  • Voor wand- en oppervlakteontwerp in douche en badkamer
  • Bijzonder onderhoudsvriendelijk en onderhoudsarm